sobota, 21 listopada 2015

Liebster Blog Award #4

Dzisiaj trochę luźniejszy post, dzięki Monice z http://atociwynalazek.blogspot.com, od której otrzymałam nominację do Liebster Blog Award.

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.










1. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Potrzeba przelania emocji i myśli. Mąż swoją wytrzymałość ma i nie potrafię go zamęczać wrażeniami po skończonej przeze mnie książce. Zaczęłam nieśmiało pisać recenzje dla portalu w.bibliotece, dopiero później zakiełkował pomysł o blogu, ale z myślą, że piszę go bardziej dla siebie, bo nie wierzyłam, że ktoś zechce czytać moje grafomaństwo. Cieszę się, że jednak ktoś czyta moje wypociny. Dziękuję Wam.

2. Czy posiadasz ulubioną książkę i za co ją lubisz?
"Alicja w Krainie czarów". Za absurdalność, za koncepcję snu, za odniesienia lingwistyczne i matematyczne. To jednocześnie książka dla dzieci i dorosłych. Obecnie wracam do niej razem z córką, ale jak teraz ją czytam to potrafi mnie zaskoczyć i ciągle znajduję w niej jakieś smaczki.

www.kraina-czarow.wxv.pl

3. Ulubiony bohater książkowy.
Ciężka decyzja, generalnie lubię postacie nieszablonowe: Teodor Szacki Miłoszewskiego, Achaja Ziemiańskiego czy Joanna Chyłka Mroza- wszyscy to bardzo mocne charaktery, kontrowersyjne i wywołujące skrajne emocje, ale mocno stąpający po ziemi i wiedzą czego chcą od życia. Jedną postać bardzo ciężko mi wybrać.
http://achaja.wikia.com/wiki/Achaja


4. Znienawidzony bohater książkowy.
Patrick Bateman z "American Psycho", ale to nie nienawiść ale strach, że tacy ludzie mogą chodzić po naszych ulicach.

5. Najlepsza książka jaką udało Ci się przeczytać w tym roku.
Rok się jeszcze nie skończył, a ja mam dylemat, bo miałam to szczęście, że  w tym roku  trafiałam na perły: m.in. "Światło którego nie widać" Anthonego Doerra, "Złodziejka książek" Zusaka, "Sońka" i "Gesty" Karpowicza. To tak tylko kilka tytułów, wymieniać mogłabym jeszcze długo kolejne tytuły. Ciężko jest mi wybrać jedną, bo każda na swój sposób jest wyjątkowa.

6. Najgorsza książka jaką udało Ci się przeczytać w tym roku.
Najsłabsze wg mnie to "Selekcja" Kiera Cass. Im dalej w las tym bohaterowie mnie irytowali coraz bardziej. Sama się sobie dziwię, że przeczytałam wszystkie trzy części. Okładki obłędne, z zawartością jednak trochę gorzej.
www.empik.com

7. Czy cenisz sobie jakieś wydawnictwo książkowe? Jeśli tak, to czemu?
Ostatnio pozytywnie zaskakuje mnie wydawnictwo "Czwarta Strona" nie dość, że wydaje ciekawe pozycje, to ma niesamowitą rękę do debiutantów: m.in."Antipolis" Tomka Fijałkowskiego (klik), "Przypadki pewnej Desperatki" Magdaleny Wali (klik), o Remigiuszu Mrozie nie wspominam nawet. Do tego wydają  świetną fantastykę, która doprowadza mnie powoli do bankructwa.

8. Czy masz jakieś ulubione cytaty z książek, które towarzyszą Ci od dłuższego czasu?

 „Boże, daj mi pogodę ducha, abym pogodził się z tym, czego zmienić nie mogę, odwagę, abym zmieniał to, co zmienić mogę, i mądrość, abym zawsze potrafił odróżnić jedno od drugiego.”
(Kurt Vonegutt, Rzeźnia numer pięć)


9. Jeśli miałbyś/ miałabyś być bohaterem książkowym to kim i dlaczego?
Ktoś mi kiedyś powiedział że pierwsze wrażenie robię jędzy i smoczycy, więc może w tym kierunku powinnam pójść. Takim Temeraire z powieści Novik mogłabym być.
Z tych naczelnych to Joanna Chyłka- dla odwagi której mi czasem brakuje, a cięty język i riposty.
Czyli reasumując chcę być jędzą i trochę jestem jędzą.

http://disney.wikia.com

 
10. Czy obserwujesz strony internetowe promujące czytelnictwo i książki? Jeśli tak to jakie i dlaczego akurat te?
Poza Lubimy czytać na którym mam profil, rzadko zaglądam w internety,  odwiedzam strony wydawnictw, by zobaczyć co w trawie piszczy.  Szukam inspiracji i sprawdzam co myślą inni o danej książce i czy warto przeczytać, czy dać sobie spokój.


11. Ulubiony cykl książkowy.
Cykl Demoniczny Peter V. Bretta. Świat przedstawiony przez autora magiczny, mroczny, pochłania i wciąga. Z naszego podwórka zdecydowanie Sapkowski i Wiedźmin.

www.fabrykaslow.pl


Bez zaskoczenia, bo znów bez nominacji.



5 komentarzy:

  1. Oo, pierwsza niepozytywna opinia o Selekcji xD już naczytałam się o niej tyle dobrego, ze nie sądziłam ze to możliwe xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie jestem "targetem" dla tej książki. Zawsze trafi się wyjątek od reguły.

      Usuń
  2. Ciekawe pytania i interesujące odpowiedzi. Muszę kiedyś dorwać "Achaję"!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam konto na Lubimy czytać i lubię tam zaglądać. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...