czwartek, 27 sierpnia 2015

Książek zatrzęsienie #2 - Zapowiedzi wydawnicze września 2015

Sierpień to był ciężki miesiąc dla mojego portfela, pieniędzy ubywało w zastraszającym tempie, z kolei regal i czytnik puchły od kolejnych książek. Najgorsze, że nie wiem kiedy ja to wszystko przeczytam. Oddycham z ulgą, że we wrześniu trochę mniej nowości wydawniczych zwróciło moją uwagę, więc mój wąż w kieszeni może spać spokojniej. Najwięcej pozycji wypatrzyłam w wydawnictwie MAG- kolejne tomy niezwykle interesującej moim zdaniem serii Artefakty.
 Zapraszam na skromny w tym miesiącu przegląd:





NA FALI SZOKU
John Brunner
data premiery: 9 września 2015
Wydawnictwo MAG

Był najbardziej niebezpiecznym z żyjących zbiegów, ale nie istniał! Nickie Haflinger żył życiem dwudziestu różnych ludzi… ale, formalnie rzecz biorąc, w ogóle go nie było! Uciekł z Tarnover, zaawansowanego rządowego think tanku, w którym go wykształcono. Najpierw złamał swój kod tożsamości, a potem zwiał. Następnie rozpoczął poszukiwania czegoś, co pozwoli przywrócić zdrowy rozum oraz wolność osobistą zniewolonym przez komputery masom, i uratować stojący na skraju katastrofy świat. Nie dbał o to, jak to zrobi, ale rząd był tym bardzo zainteresowany. Dlatego nauczyciele z Tarnover sprowadzili go z powrotem do swych laboratoriów,gdzie Nickiego Hallingera czekał zupełnie nowy rodzaj edukacji! (opis wydawcy)


HYPERION
Dan Simmons

data premiery: 9 września 2015
Wydawnictwo MAG
W obliczu zbliżającej się nieuchronnie międzygalaktycznej wojny na planetę Hyperion przybywa siedmioro pielgrzymów: Kapłan, Żołnierz, Uczony, Poeta, Kapitan, Detektyw i Konsul. Mają za zadanie dotrzeć do mitycznych grobowców, by znaleźć w nich budzącą grozę istotę. Zna ona być może metodę, która pozwoli zapobiec zagładzie całej ludzkości. Każdy z pielgrzymów może przedstawić jej swoją prośbę, lecz wysłuchany zostanie tylko jeden. Pozostali będą musieli zginąć. (opis wydawcy)





RESTART
Amy Tintera
data premiery: 23 września 2015
Wydawnictwo MAG

Przed pięciu laty Wren Connolly została postrzelona trzykrotnie w klatkę piersiową. Po 178 minutach powróciła. Jako restart - silniejsza, szybsza, posiadająca możliwość samoleczenia i niemal
pozbawiona emocji. Im dłużej Restart pozostaje martwy, tym mniej z człowieka w nim zostaje po powrocie. Wren 178 jest najbardziej martwym Restartem w Republice Teksasu. Ma siedemnaście lat i służy jako żołnierz Korporacji Odnowy i Rozwoju Populacji.
Ulubioną stroną pracy Wren jest trenowanie nowych restartów, ale jej ostatni nowicjusz okazuje się najgorszym, z jakim kiedykolwiek miała do czynienia. Callum Reyes 22 jest praktycznie człowiekiem. Ma za słaby refleks, zadaje dużo pytań, a uśmiech stale obecny na twarzy chłopaka doprowadza Wren do szaleństwa. Jednak jest w nim coś, czego nie powinna zignorować. Kiedy Callum odmawia wykonania rozkazu, Wren dostaje ostatnią szansę na utrzymanie go w ryzach – inaczej będzie musiała go zlikwidować...(opis wydawcy)



ŚWIATŁO KTÓREGO NIE WIDAĆ
Anthony Doerr
data premiery: 30 września 2015
Wydawnictwo: Czarna Owca

Marie-Laure mieszka wraz z ojcem w Paryżu, jako sześciolatka traci wzrok i odtąd uczy się poznawać świat przez dotyk i słuch.
Pięćset kilometrów na północny wschód od Paryża w Zagłębiu Ruhry mieszka Werner Pfennig, który jako mały chłopiec stracił rodziców. Podczas jednej z zabaw Werner znajduje zepsute radio, naprawia je i wkrótce staje się ekspertem w budowaniu i naprawianiu radioodbiorników. Odtąd Werner poznaje świat, słuchając radia.
Kiedy hitlerowcy wkraczają do Paryża, dwunastoletnia Marie-Laure i jej ojciec uciekają do miasteczka Saint-Malo w Bretanii.
Werner Pfennig trafia tam kilka lat później. Służy w elitarnym oddziale żołnierzy, który zajmuje się namierzaniem wrogich transmisji radiowych. Podczas nalotu aliantów na Saint-Malo losy tej dwójki splatają się...(opis wydawcy)




Ciekawa jestem czy znaleźliście coś dla siebie z moich propozycji?



7 komentarzy:

  1. Ciekawe :) Może znajdę coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jakiś czas temu zerknęłam na premiery wrześniowe i również zainteresował mnie "Restart" ^^
    Za to zaciekawiłaś mnie "Światłem, którego nie widać", ten opis chyba pominęłam :)

    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść Doerra zdobyła Pulitzera, wiec trochę z tego faktu wynika moje zainteresowanie tą pozycją.

      Usuń
  3. Tym razem nie widzę nic dla siebie, ale to pewnie dlatego, że nie jestem fanką tego typu książek. Mam nadzieję, że Ciebie te książki zadowolą :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dałabym szansę książce "RESTART". Jednak mam dużo zaległości jeszcze, więc na razie odpuszczam kupowanie nowości :D
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyczaiłam się na "Światło, którego nie widać" już jakiś czas temu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...